Університетські рейтинги QS EECA

Університетські рейтинги QS EECA 

QS World University Rankings – це щорічна публікація рейтингу університетів Quacquarelli Symonds (QS). Раніше він був відомий як Times Higher Education – QS World University Rankings, оскільки його видавець співпрацював з журналом Times Higher Education (THE), щоб публікувати свої міжнародні рейтинги з 2004 по 2009 рік, перш ніж обидва вони оголосили про свої власні версії. Тоді QS вирішив продовжувати використовувати існуючу методологію, а Times Higher Education прийняв нову для створення своїх рейтингів.

Система QS тепер включає глобальні загальні та тематичні рейтинги (які виокремлюють провідні університети світу для вивчення 48 різних предметів та в області п’яти головних факультетів), поряд з п’ятьма незалежними регіональними рейтингами (Азія, Латинська Америка, Нова Європа та Центральна Азія, Арабський регіон та БРІКС).

Будучи єдиним міжнародним рейтингом, який отримав схвалення Міжнародної рейтингової експертної групи (IREG), рейтинг QS розглядається як один з трьох найбільш відомих рейтингів університетів у світі, поряд з Академічним Світовим рейтингом університетів і світовим рейтингом Times Higher Education. Тим не менш, його критикували за надмірне використання суб’єктивних показників і репутаційних опитувань, які, як правило, змінюються протягом  років. Також існує стурбованість щодо глобальної послідовності та цілісності даних, які використовуються для формування результатів рейтингу QS.

Світовий рейтинг університетів QS продовжує користуватися надзвичайно послідовною методологічною базою, складеною з використанням шести простих метрик, які, на нашу думку, ефективно враховують ефективність роботи університету. Таким чином, університети продовжують оцінюватися відповідно до наступних шести метрик:

1. Академічна репутація

2. Репутація серед роботодавців

3. Коефіцієнт взаємодії факультету / студента (відношення кількості викладачів до кількості студентів)

4. Показник цитування

5. Відсоток залучення міжнародних викладачів

6. Відсоток міжнародних студентів

Академічна репутація (40%)

Найвищий коефіцієнт важливості серед всіх метрик має оцінка академічної репутації установи. Цей критерій поєднує експертні висновки понад 80 000 осіб з експертного середовища в галузі вищої освіти щодо якості викладання та досліджень у світових університетах. При цьому він перетворився на найбільше у світі дослідження академічних поглядів і, з точки зору розміру і масштабу, є безпрецедентним засобом вимірювання настроїв в академічній спільноті.

Репутація серед роботодавців (10%)

Студенти продовжують сприймати університетську освіту як засіб, за допомогою якого вони можуть отримати цінну підготовку до ринку праці. Звідси випливає, що оцінка того, наскільки успішними є інститути, має важливе значення для рейтингу, чия первинна аудиторія – глобальна студентська спільнота. Показники репутації роботодавців базуються на більш ніж 40 000 відповідях роботодавців на опитування, де їх просять визначити ті установи, з яких вони отримують найбільш компетентних, інноваційних, ефективних випускників. Огляд роботодавців QS також є свого роду найбільшим у світі.

Коефіцієнт взаємодії факультету / студента (20%)

Як правило, якість викладання вважаються студентами  метрикою найвищого значення при порівнянні навчальних закладів за допомогою рейтингу. Ми визначили, що вимірювання співвідношення викладача / студента є найбільш ефективним показником для якості викладання. Воно оцінює ступінь можливості установи надати студентам осмислений доступ до викладачів і визнає, що велика кількість викладачів на кожного учня зменшить навантаження для кожного окремого викладача.

Співвідношення між викладачами та студентами визначає 20 відсоткову складову загальної оцінки установи.

Показник (індекс) цитування (20%)

Навчання є однією з основних цілей установи. Іншою є результати дослідження. В рейтингу оцінюється якість досліджень, використовуючи метрику цитованості факультету. Щоб розрахувати її загальну кількість цитат на усі документи, які випускає факультет (установа) протягом п’ятирічного періоду, необхідно розділити на кількість членів факультету в цій установі.

Із 2015 року ми диференціюємо цитування за видами. Це означає, що цитата статті з філософії, оцінюється не так, як статті з анатомії та фізіології, для того, щоб при оцінці справжнього впливу дослідження обидві документи мали однакову вагу.

Усі дані щодо цитувань походять з бази даних Scopus компанії Elsevier, найбільшого у світі сховища даних академічного журналу. Цього року QS оцінила 66 мільйонів публікацій.

Рівень інтегрованості факультетів в міжнародну сферу (відсоток залучення міжнародних викладачів) / Відсоток міжнародних студентів (по 5%)

Міжнародні університети набувають і надають ряд переваг. Вони демонструють здатність залучати викладачів і студентів з усього світу, що в свою чергу свідчить про те, що вони володіють сильним міжнародним брендом. Це надає глобальні перспективи студентам  і співробітникам, сприяючи обміну кращими практиками. Обидва ці показники дають 5% від загальної суми.

НАУ в редакції рейтингу QS EECA University Rankings 2019 року серед країн східної Європи та центральної Азії зайняв місце в діапазоні 201-250. В загальносвітовому рейтингу наш університет, на жаль, поки відсутній.

Загально світовий рейтинг 

Рейтинг країн східної Європи та центральної Азії 

Фрагмент рейтингу українських ЗВО

Динаміка місця НАУ в QS EECA

Рік

Місце

Динаміка

 

2016

 

141-150

 


2017


151-200


2018


161-170


2019


201-250

 2020  241-250