- Університет
- Про університет
- Ректорат
- Вчена рада університету
- Доктрина розвитку НАУ
- Відділи, центри, служби
- Бухгалтерія
- Управління безпеки
- Відділ внутрішнього аудиту та контролю
- Відділ головного енергетика
- Відділ з організації корпоративного управління
- Відділ з питань запобігання та виявлення корупції
- Відділ ліцензування та акредитації
- Відділ матеріально-технічного забезпечення
- Відділ моніторингу якості вищої освіти
- Відділ науково-методичного забезпечення діяльності
- Відділ охорони праці
- Відділ по роботі зі студентами
- Відділ технічних засобів навчання
- Відділ управління майном
- Відділ управління та адміністрування
- Відділ цивільного захисту, пожежної та екологічної безпеки
- Військово-мобілізаційний підрозділ
- Господарський відділ
- Експлуатаційно-технічний відділ
- Навчальний відділ
- Навчально-методичний відділ
- Науково-дослідна частина
- Науково-технічна бібліотека
- Планово-фінансовий відділ
- Редакційно-видавничий відділ
- Режимно-секретний відділ
- Студентське містечко
- Управління кадрів та документообігу
- Юридичний відділ
- Авіаційний медичний центр
- Інформаційно-обчислювальний центр
- Консультаційний центр
- Навчально-виробничий центр «Автомобільно-технічна база НАУ»
- Спорткомплекс НАУ
- Спорткомплекс НАУ
- Науково-виробничий центр безпілотної авіації «Віраж»
- Науково-навчальний центр «Аерокосмічний центр»
- Центр забезпечення та розвитку інноваційної діяльності
- Центр культури та мистецтв
- Центр культури та мистецтв
- Центр льотної підготовки НАУ
- Центр медіакомунікацій
- Центр підготовки кваліфікованих яхтсменів НАУ
- Експлуатаційно-ремонтна дільниця
- Служба головного метролога НАУ
- Служба головного механіка
- УкрНДНЦ хіммотології і сертифікації ПММ і ТР
- Центр харчування
- Центр інноваційних освітніх технологій
- Робочі та дорадчі органи
- Вчена рада університету
- Комісія з представлення до заохочень працівників, студентів, колективів
- Комісія з профілактики правопорушень
- Науково-методична рада
- Науково-методично-редакційна рада
- Науково-технічна рада
- Рада з якості
- Рада з поселення
- Рада з міжнародного співробітництва НАУ
- Рада роботодавців
- Стипендіальна комісія
- Студентська рада
- Житлова комісія
- Первинна профспілкова організація працівників НАУ
- Профспілка
- Запобігання корупції
- Фінансово-економічна діяльність
- Конкурс на заміщення вакантних посад
- Вибори ректора 2021
- Правила внутрішнього розпорядку
- Інструкція щодо дій персоналу НАУ у разі виникнення надзвичайних ситуацій
- Політика щодо використання месенджера Telegram
- Скринька довіри
- Навчальні підрозділи
- Інститути, факультети
- Інститут ІКАО
- Навчально-науковий інститут міжнародного співробітництва та освіти
- Навчально-науковий інститут неперервної освіти
- Навчально-науковий інститут розвитку освіти
- Аерокосмічний факультет
- Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій (ФАЕТ)
- Факультет наземних споруд і аеродромів
- Факультет екологічної безпеки, інженерії та технологій
- Факультет економіки та бізнес-адміністрування
- Факультет комп’ютерних наук та технологій
- Факультет лінгвістики та соціальних комунікацій
- Факультет міжнародних відносин
- Факультет транспорту, менеджменту і логістики
- Юридичний факультет
- Льотна академія Національного авіаційного університету
- Коледжі
- Ліцеї
- Кафедри
- Центри
- Інститути, факультети
- Освітній процес
- Ліцензія, сертифікати, перелік спеціальностей та освітніх програм
- Організаційне та методичне забезпечення освітнього процесу
- Науково-методична рада
- Підготовка авіаперсоналу згідно з EASA
- Підготовка інженерно-технічного складу (Part-147/Частина-147В)
- Болонський процес, інформаційний пакет ЄКТС
- Кодекс честі науково-педагогічного працівника і студента НАУ
- Науково-технічна бібліотека
- Шаблони заяв здобувачів
- Електронний репозитарій НАУ
- Наука
- Загальна інформація
- Нормативне забезпечення
- Наукова робота
- Наукові розробки
- Державне замовлення
- Технічні комітети стандартизації
- Патентно-ліцензійне забезпечення
- Премії та стипендії для молодих учених
- Конкурсний відбір наукових проектів для молодих вчених (2023)
- Результати конкурсного відбору МОН У наукових робіт
- Підсумки наукової діяльності
- Додатковий набір в Наукову раду МОН України
- Конкурсний відбір дослідницьких проектів (2023)
- Популяризація природничих наук та математики
- Аспірантура / Докторантура
- Фахові видання
- Студентська наука
- Центр підтримки технологій та інновацій (TISC)
- Наукові заходи
- Новини
- Забезпечення якості
- Процедури забезпечення якості
- Рада з якості
- Рада роботодавців
- Результати моніторингу якості освіти
- АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ АНКЕТУВАННЯ СТУДЕНТІВ ЩОДО ВИВЧЕННЯ СТАНУ ВИКОРИСТАННЯ ДЕРЖАВНОЇ МОВИ ТА ОЦІНКИ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ У НАЦІОНАЛЬНОМУ АВІАЦІЙНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
- Аналітичний звіт щодо організації дистанційного навчання в Національному авіаційному університеті під час пандемії COVID-19
- Якість реалізації освітньо-професійної програми «Цифрова економіка» очима студентів (Аналіз результатів анкетування здобувачів вищої освіти вересень 2020 н.р.)
- Оцінка якості організації дистанційного освітнього процесу НАУ станом на вересень 2020 року
- Результати опитування викладачів для оцінки дистанційного навчання в університеті станом на травень 2020 року
- Річний звіт про діяльність НАУ
- Рейтинги
- Академічна доброчестність
- Акредитація освітніх програм
- Відомості про самооцінювання освітніх програм ОС «Магістр», які акредитуються у 2019-2020 н.р.
- Відомості про самооцінювання освітніх програм ОС «Бакалавр», які акредитуються у 2019-2020 н.р.
- Акредитація освітніх програм 2019-2020 н.р.
- Акредитація освітніх програм 2020-2021 н.р.
- Експертні висновки
- Новини акредитації освітніх програм 2020-2021 н.р.
- Проєкти (громадське обговорення)
- Матеріально-технічне забезпечення університету
- Забезпечення інклюзивної освіти
- Атестація педагогічних працівників
- Наші партнери
- Здобувачу вищої освіти
- Інформація для громадян України, які проживають на тимчасово окупованих територіях
- Алгоритм дій за сигналом цивільного захисту "Повітряна тривога"
- Розклад занять та екзаменів
- Розклад дзвінків
- Індивідуальна освітня траєкторія
- Студентське містечко
- Студентське життя
- Студентське самоврядування
- Первинна профспілкова організація студентів та аспірантів НАУ (ППОСА)
- Зразки документів про вищу освіту НАУ
- Вступ - 2024
Історія системи менеджменту якості
На сучасному рівні розвитку поняття «якість» розглядається як комплексна складова, що включає в себе якість кінцевого продукту, якість управління, якість роботи, якість життєдіяльності людей (співробітників) і суспільства в цілому.
Менеджмент якості – це скоординована і взаємопов'язана діяльність з управління, вибудувана таким чином , щоб забезпечити надійну і безперебійну роботу організації.
Управління організацією, щодо якості, означає, що вся діяльність підпорядковується встановленим цілям в сфері якості, і для досягнення цих цілей в організації розроблена система планів, є необхідні ресурси та виконуються дії по досягненню поставлених цілей.
Менеджмент якості включає в себе чотири основних складових :
- контроль якості;
- забезпечення якості;
- планування якості;
- поліпшення якості.
Контроль якості – це діяльність з оцінки відповідності об'єкта контролю встановленим вимогам. Діяльність по оцінці може включати в себе вимірювання, випробування, спостереження, моніторинг, перевірку, калібрування та ін. Заходи, результатом яких є порівняння значень спостережуваних характеристик із заданими.
Забезпечення якості є систематична (регулярна) діяльність, за рахунок якої можна виконати встановлені вимоги. Вона включає в себе роботи з виробництва, управління, матеріального забезпечення, технічного обслуговування та ін.
Планування якості – це дії, що передбачають визначення необхідних характеристик об'єкта і встановлення їх цільових значень. Менеджмент якості називає такі дії визначенням цілей в сфері якості. Також, в планування якості входить визначення процесів і ресурсів, необхідних для досягнення визначених цілей.
Поліпшення якості полягає в реалізації дій, за рахунок яких можна підвищити можливості організації дотримуватися вимог, які встановлюються до об'єкту. Під поняттям «об'єкт» менеджмент якості розглядає продукцію, процеси, систему управління і організацію в цілому.
Менеджмент якості представляє собою досить великий і об'ємний розділ прикладної науки, який містить і філософію менеджменту якості, і теорію, і практичні методи.
Історія розвитку менеджменту якості
Цікавість до менеджменту якості виник зі становленням масового промислового виробництва. З кінця 19 століття і до сьогоднішнього часу менеджмент якості пройшов кілька етапів, які пов'язані з розвитком певних технологій виробництва. Ці етапи не мають чітко виділених кордонів. Більш правильним буде говорити про етапи, які перекривали один одного, так склалося тому що розвиток і становлення тих чи інших методів управління і технологій виробництва не починається і не закінчується в один момент.
На першому етапі менеджмент якості приділяв найбільшу увагу контролю параметрів і характеристик виробів. Цей етап припадає на кінець 19, початок 20 століття. Він характеризується пильною увагою до продукту і виявлення проблем в продукті. У цей період на заводах з'являються розвинені і великі служби контролю якості, які займаються перевіркою кожного виробу. Контроль, як правило, здійснюється в кінці виробничого циклу і вимагає залучення спеціально підготовлених інспекторів.
Другий етап відноситься приблизно до періоду 20 - х , 50 - х років 20 століття. Цей етап називають «етапом контролю процесів» або «управління процесами». Менеджмент якості переносить акцент з продукту на виробничі процеси. Такий перехід став можливий за рахунок розробки статистичних методів контролю процесів і контрольних карт. В результаті вдалося значно знизити витрати на контроль і підвищити якість виробів.
Третій етап свого розвитку менеджмент якості пройшов в період з 50-х до початку 80-х років. Значною мірою перехід пов'язаний із зусиллями, які робилися японськими компаніями для підвищення конкуренції своєї продукції. Цей етап можна назвати «етапом підвищення якості» або «гарантії якості». У цей період менеджмент якості основну увагу фокусує на поліпшенні підсистем підприємства в комплексі - виробничі процеси, процеси управління, процеси забезпечення, управління персоналом, закупівель, продажів, збуту продукції та ін.
Четвертий етап почав формуватися приблизно в кінці 60 - х, початку 70 - х років. Він пов'язаний з акцентуванням уваги на найбільш важливих для споживача характеристики виробу. У цей період значно зростає конкуренція між виробниками. Менеджмент якості найбільшу увагу став приділяти плануванню якості, тому цей етап можна назвати «етапом планування якості» .
Гуру менеджменту якості
Менеджмент якості тісно пов'язаний з іменами багатьох вчених і інженерів, які внесли великий внесок у вирішення проблем якості. Роботи вчених стали «каталізаторами» переходу менеджменту якості до чергової фази свого розвитку.
Прикладні напрямки менеджменту якості
На сучасному етапі розвитку менеджмент якості має велику теоретичну базу, яка містить в собі елементи багатьох наук. Однак з моменту появи і по сьогоднішній день менеджмент якості залишається прикладною наукою. Його головне завдання - спланувати, створити і забезпечити якісний результат (продукцію, систему управління, процеси, інфраструктуру, середовище проживання і ін.). Вирішення цього завдання забезпечується за рахунок створення прикладних систем, які впроваджуються і працюють в різних організаціях.
Найбільш відомими і популярними системами, які менеджмент якості включає в себе на сьогоднішній день, є:
ISO 9000 – система менеджменту якості, побудована на основі міжнародних стандартів ISO серії 9000. Це одна з найбільш популярних і формалізованих систем. Вона фокусується на суворій регламентації діяльності, чіткій взаємодії співробітників і безперервному поліпшенні як окремих підсистем, так і організації в цілому.
TQM (Total quality management) – це і система, і філософія управління одночасно. Найбільшою популярністю та поширеністю TQM користується в Японії, де вона і була розроблена. В основі TQM лежать концепції Демінга, Джуран, Кросбі і ін. Головний принцип, за яким будується система управління – це принцип поліпшення всього, що може бути покращено в організації. Строго формалізованих вимог (наприклад , як в ISO 9000), за якими повинна будуватися система, не існує.
Премії якості – їх можна розглядати як ще один варіант системи якості. У різних країнах існують свої премії за якістю, наприклад, Премія Демінга, Премія Балдріджа, EFQM ( European Foundation for Quality Management ). Премій удостоюються тільки кращі організації, які відповідають встановленим критеріям премії. Набір цих критеріїв досить широкий, і для того щоб відповідати цим критеріям, організація повинна застосовувати різні методи управління якістю.
6 сигма (6 sigma ) – методика поліпшення якості процесів організації. Вона фокусується на виявленні та усуненні причин різних невідповідностей і дефектів. Методика 6 сигма являє собою набір інструментів якості і стратегій. Спочатку вона була розроблена і застосовувалася в компанії Motorola, а популярність придбала з кінця 80 - х років 20 століття . В основі методики 6 сигма лежать роботи Тагути.
Бережливе виробництво (Lean manufacturing , lean production) – це набір виробничих практик, застосування яких дозволяє скоротити витрати і підвищити якість кінцевого продукту. В основі концепції бережливого виробництва лежить принцип, за яким витрати ресурсів організації, повинно бути направлено тільки на створення цінності для кінцевого споживача.
Відповідно, будь-яке споживання ресурсів, яке не збільшує цінність, має бути скорочено. Для цього використовується набір різних методів, технік і інструментів менеджменту якості. Концепція бережливого виробництва здобула популярність і поширення після публікації інформації про виробничу систему Toyota на початку 90 - х років 20 століття. В основі цієї концепції лежать роботи Сігео Сінго .
Kaizen (кайдзен ) – філософія і набір практик, спрямованих на постійне поліпшення процесів організації. Це японський термін, що означає прагнення до кращого. Кайдзен оформився як системний підхід до поліпшення діяльності з початку 50 - х років і є одним з базових підходів в системі TQM.
Суть цього підходу полягає в тому, щоб виконувати нехай маленькі і незначні поліпшення, але виконувати їх постійно (щодня). В результаті, через деякий час, велика кількість незначних поліпшень призведе до великого вдосконалення. В цьому відношенні Кайдзен висловлює відомий закон діалектики переходу кількості в якість.
Кращі практики (best practice) – це набір методів і технік, які дозволяють отримати якісний результат. Під якісним результатом розуміються результати кращих в галузі компаній. Поширення кращих практик почалося з початку 90-х років 20 століття. Як правило, вони формуються у вигляді збірок або стандартів. У цих стандартах зібрані вимоги щодо застосування тих чи інших методів, в тому числі і методів менеджменту якості.
Це далеко не весь список методик і систем, які розроблені і застосовуються в сфері менеджменту якості. В даний час відбувається формування нових концепцій і методів з управління якістю. Та й саме поняття «якість» стає все більш і більш багатогранним.
Оновлено: 11.09.2019, 16:59
- Історія системи менеджменту якості
- +
- Політика в сфері якості НАУ
- +
- Сертифікати в сфері якості
- +
- Нормативна документація
- +
- Навчання персоналу
- +
- Підсумки та досягнення
- +
- Дошка об’яв
- +
- Зворотній зв'язок
- +
- Тестова сторінка оформлення стратегії
- +
-
- 1Головна
- +
- 2Місія
- +
- 3Стратегія
- +
- 4Візя
- +
- 4Мапа
- +
- 5Реалізація
- +
© Національний авіаційний університет
м.Київ, просп. Гузара Любомира 1
post@kai.edu.ua | (044)406-79-01