Наші здобутки

В університеті завжди приділялась велика увага передовим технологіям. Наукові здобутки та розробки університету готові до практичного застосування у промисловому комплексі України.

На сьогодні фахівцями НАУ створено сім типів безпілотних авіаційних систем: від легких систем до таких, що мають корисне навантаження близько 70 кілограмів. Використання нових композиційних матеріалів сьогодні дозволяє безпілотним системам залишатися непоміченими на радарах, адже ці матеріали не створюють вторинне поле, яке зазвичай виявляє радіолокаційна техніка. Також такі літаки можуть застосовуватися у складних метеорологічних умовах, адже вони пристосовані до сильного вітру, опадів тощо. Це важливо і для морської авіації в прибережних зонах.

Мобільний безпілотний авіаційний комплекс М-10-2 «Око» призначений для виконання наступних завдань: дистанційного спостереження з повітря за об’єктами (окремі споруди, дороги, мости, транспортні засоби, нафто- та газопроводи, ЛЕП та інші); проведення моніторингу з повітря наземної обстановки під час надзвичайних ситуацій (пожежі, землетруси, повені, техногенні аварії); проведення пошуково-рятувальних робіт; передачі даних телеметрії та відео в режимі «онлайн».

Експериментальне двомоторне безпілотне повітряне судно М‑7Д «Небесний патруль» може бути використане для патрулювання лінійних об’єктів, картографії та аерофотознімання, відеоспостереження в реальному часі, тощо. Вказане БПС поставляється в комплекті з наземною станцією керування.

Розвідувально-пошуковий безпілотний авіаційний комплекс «РОБАК» застосовується для повітряного спостереження, активного пошуку та стеження за об’єктом з подальшим його фізичним супроводом. Комплекс може працювати як в автоматизованому, так і в автоматичному режимах. В автоматичному режимі РОБАК переходить на автономне стеження за об’єктом або самостійно виконує інші місії аж до отримання команди припинення цього режиму і повернення в автоматизований або ручний режим. В автоматизованому режимі РОБАК контролюється з робочого місця оператора через бортовий комп’ютер, а в ручному режимі з пульта радіокерування.

Заслуговують окремої уваги системи акустичного моніторингу місцевості «Трембіта» та «Антілла» розроблені для виявлення наземних, підводних та повітряних цілей, зокрема, акустичної локалізації БПЛА для розвідки в районі бойових дій, протидії несанкціонованим польотам БПЛА, забезпечення високого рівня захисту в районі аеропортів, стадіонів, місць скупчення людей, охорони кордонів та спеціальних об’єктів.

Також в університеті розроблено Багатоцільовий автоматизований комплекс обробки інформації на основі штучного інтелекту «Визначення та супровід об’єктів» для визначення об’єктів згідно каталогу, за допомогою класифікатора, на базі штучного інтелекту (з застосування нейронних мереж). Комплекс з високою достовірністю розпізнає статичні та рухомі об’єкти, визначає їх тип та кількість, напрям та швидкість руху, а також координати на місцевості. Комплекс може бути встановлено на носіях різного типу – повітряного, наземного або морського виду базування, адаптується для різних типів відеокамер (у тому числі інфрачервоні), використовує будь-які алгоритми кодування відеоданих.

Серед нових розробок університету Система штучної вентиляції легенів «МОЛЬФАРКА-КОРОНА» – розрахована на те, щоб подавати і відводити знезаражене біологічно-активними композитами повітря під заданим тиском і в потрібному обсязі у легені ураженого коронвірусом хворого. Система не сертифікована і являється системою «останнього шансу» для використання в критичних екстремальних умовах.

Також у розробці Костюм для захисту від впливу електромагнітних полів широкого частотного діапазону. Для костюма розроблено технологію нанесення екрануючої субстанції на текстильний матеріал.

Згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 530-р  фахівцям та науковцям Національного авіаційного університету доручено виконання державних замовлень:

Розроблення технології контролю поточного агрегатно-фазового стану робочої рідини у циркуляційних системах змащення газотурбінних двигунів – дозволить суттєво підвищити їх працездатність та ресурс у 7-10 разів та

Розроблення безпілотного стратосферного псевдосупутника з відновлюваним джерелом енергоживлення –організація мереж зв’язку, отримання фотознімків територій, конкурентних з фотознімками супутникового походження.