Аеродинамічний комплекс

Офіційний сайт

Розвиток високотехнологічних галузей народного господарства зумовлює потребу впроваджувати експериментальні та розрахункові методи оцінювання характеристик досліджуваних об’єктів. В Україні одним з найпотужніших центрів дослідження аеродинамічних характеристик є аеродинамічний науково-навчальний комплекс на базі НАУ. Цей комплекс є невід’ємною складовою частиною аеродинамічної науки в Україні і включений до державного реєстру наукових об’єктів, що є національним надбанням.

У склад цього комплексу входять дві аеродинамічні труби. Трубу замкнутого типу (кільцева) ТАД-1 спроектовано для дослідження аеродинамічних характеристик літальних апаратів скороченого зльоту та посадки, а також для дослідження польоту інших літальних апаратів. Розміри її робочої частини 4,0´4,0´10,5 м та максимальна швидкість потоку 72,5 м/с.

Аерозольна труба, прямоточного типу ТАД-2 для агрофізичних досліджень впливу небезпечних атмосферних явищ на динаміку польоту літальних апаратів та дослідження вітрового навантаження на промислові об’єкти. Розміри її робочої частини 4,0´2,5´5,5 м та максимальна швидкість потоку 42 м/с.

Спектр об’єктів аеродинамічних досліджень та їх параметрів у комплексі дуже широкий від літальних апаратів до різноманітних будівельних конструкцій, а також різноманітних об’єктів транспорту і спорту.

Під час дослідження аеродинаміки літальних апаратів визначаються:

  • аеродинаміка (загальна та місцева);
  • стійкість та керованість;
  • вплив несприятливих факторів (обмерзання, інтенсивні зливові опади, зсув вітру, скидання вантажу, індивідуальні особливості, відмова функціональних систем);
  • математичне моделювання динаміки польоту за даними трубних випробувань;
  • робочі характеристики гвинтів разом з натурними моторами;
  • повітряні навантаження на окремі елементи та підвісні вантажі;
  • електризація поверхні.

Під час дослідження наземних будівель та споруд (висотних будівель, телевізійних та комунікаційних веж, ангарів, відкритих естрад, щогл ЛЕП, мостів, витяжних труб, ущільнень висотними спорудами старих мікрорайонів, вітроенергетичних установок)визначаються:

  • навантаження на фундамент від дії вітру;
  • вітрові навантаження на фасади будівель та споруд;
  • виявлення зон аеродинамічної нестійкості будівель та споруд;
  • дослідження ефективності вентиляційних систем при проектуванні та ущільненні будівель;
  • дослідження наявності швидкісних та повітряних течій або застійних зон пішохідного рівня (завдання аерації);
  • дослідження методів та способів гасіння коливань будівель та споруд при вітрових навантаженнях;
  • метрологічна атестація засобів вимірювання швидкості та напряму повітряного потоку.

Під час дослідження аеродинамічних характеристик об’єктів транспорту і спорту визначаються

  • аеродинамічний опір;
  • стійкість та керованість за великих швидкостей руху;
  • аеродинаміка вітрил, підводних кілів, рулів напрямку;
  • вентиляція у підкапотному просторі та салоні автомобіля з працюючим двигуном.