- Університет
- Про університет
- Вчена рада університету
- Доктрина розвитку НАУ
- Відділи, центри, служби
- Бухгалтерія
- Відділ аспірантури та докторантури
- Відділ безпекової діяльності
- Відділ внутрішнього аудиту та контролю
- Відділ головного енергетика
- Відділ з організації корпоративного управління
- Відділ з питань запобігання та виявлення корупції
- Відділ ліцензування та акредитації
- Відділ матеріально-технічного забезпечення
- Відділ моніторингу якості вищої освіти
- Відділ науково-методичного забезпечення діяльності
- Відділ науково-технічної інформації
- Відділ охорони праці
- Відділ по роботі зі студентами
- Відділ супроводу науково-технічних робіт
- Відділ технічних засобів навчання
- Відділ управління майном
- Відділ управління та адміністрування
- Відділ цивільного захисту, пожежної та екологічної безпеки
- Військово-мобілізаційний підрозділ
- Господарський відділ
- Експлуатаційно-технічний відділ
- Навчальний відділ
- Навчально-методичний відділ
- Науково-дослідна частина
- Науково-технічна бібліотека
- Планово-фінансовий відділ
- Редакційно-видавничий відділ
- Режимно-секретний відділ
- Студентське містечко
- Управління кадрів та документообігу
- Юридичний відділ
- Авіаційний медичний центр
- Інформаційно-обчислювальний центр
- Консультаційний центр
- Навчально-виробничий центр «Автомобільно-технічна база НАУ»
- Спорткомплекс НАУ
- Науково-виробничий центр безпілотної авіації «Віраж»
- Науково-навчальний центр «Аерокосмічний центр»
- Центр забезпечення та розвитку інноваційної діяльності
- Центр культури та мистецтв
- Центр культури та мистецтв
- Центр льотної підготовки НАУ
- Центр медіакомунікацій
- Центр підготовки кваліфікованих яхтсменів НАУ
- Експлуатаційно-ремонтна дільниця
- Служба головного метролога НАУ
- Служба головного механіка
- УкрНДНЦ хіммотології і сертифікації ПММ і ТР
- Центр харчування
- Центр інноваційних освітніх технологій
- Робочі та дорадчі органи
- Антикорупційна комісія
- Вчена рада університету
- Комісія з представлення до заохочень працівників, студентів, колективів
- Комісія з профілактики правопорушень
- Наглядова рада
- Науково-методична рада
- Науково-методично-редакційна рада
- Науково-технічна рада
- Первинна профспілкова організація працівників НАУ
- Первинна профспілкова організація студентів та аспірантів
- Приймальна комісія НАУ
- Рада з якості
- Рада з поселення
- Рада з міжнародного співробітництва НАУ
- Рада роботодавців
- Стипендіальна комісія
- Студентська рада
- Житлова комісія
- Первинна профспілкова організація працівників НАУ
- Профспілка
- Запобігання корупції
- Фінансово-економічна діяльність
- Конкурс на заміщення вакантних посад
- Вибори ректора 2021
- Правила внутрішнього розпорядку
- Пам'ятка щодо зовнішнього охайного вигляду учасників освітньго процесу Національного авіаційного університету
- Інструкція щодо дій персоналу НАУ у разі виникнення надзвичайних ситуацій
- Скринька довіри
- Навчальні підрозділи
- Інститути, факультети
- Інститут ІКАО
- Навчально-науковий інститут міжнародного співробітництва та освіти
- Навчально-науковий інститут неперервної освіти
- Навчально-науковий інститут розвитку освіти
- Аерокосмічний факультет
- Факультет аеронавігації, електроніки та телекомунікацій (ФАЕТ)
- Факультет наземних споруд і аеродромів
- Факультет екологічної безпеки, інженерії та технологій
- Факультет економіки та бізнес-адміністрування
- Факультет кібербезпеки та програмної інженерії
- Факультет комп’ютерних наук та технологій
- Факультет лінгвістики та соціальних комунікацій
- Факультет міжнародних відносин
- Факультет транспорту, менеджменту і логістики
- Юридичний факультет
- Льотна академія Національного авіаційного університету
- Коледжі
- Ліцеї
- Кафедри
- Центри
- Інститути, факультети
- Освітній процес
- Ліцензія, сертифікати, перелік спеціальностей та освітніх програм
- Експертні висновки
- Сертифікати про акредитацію спеціальностей
- Перелік сертифікатів про акредитацію спеціальностей та освітньо-професійних програм
- Сертифікати про акредитацію освітніх програм за першим (бакалаврським) рівнем
- Сертифікати про акредитацію освітніх програм та спеціальностей за другим (магістерським) рівнем
- Перелік акредитованих спеціальностей за другим (магістерським) рівнем
- Перелік сертифікатів освітніх програм за другим (магістерським) рівнем
- Ліцензований обсяг
- Сертифікати про акредитацію освітніх програм
- Перелік акредитованих освітньо-наукових програм за третім (освітньо-науковим) рівнем
- Організаційне та методичне забезпечення освітнього процесу
- Науково-методична рада
- Форми навчання
- Підготовка авіаперсоналу згідно з EASA
- Підготовка інженерно-технічного складу (Part-147/Частина-147В)
- Болонський процес, інформаційний пакет ЄКТС
- Кодекс честі науково-педагогічного працівника і студента НАУ
- Науково-технічна бібліотека
- Електронний репозитарій НАУ
- Ліцензія, сертифікати, перелік спеціальностей та освітніх програм
- Наука
- Загальна інформація
- Нормативне забезпечення
- Наукова робота
- Наукові розробки
- Державне замовлення
- Технічні комітети стандартизації
- Патентно-ліцензійне забезпечення
- Премії та стипендії для молодих учених
- Конкурсний відбір наукових проектів для молодих вчених (2023)
- Результати конкурсного відбору МОН У наукових робіт
- Підсумки наукової діяльності
- Додатковий набір в Наукову раду МОН України
- Конкурсний відбір дослідницьких проектів (2023)
- Популяризація природничих наук та математики
- Аспірантура / Докторантура
- Фахові видання
- Студентська наука
- Центр підтримки технологій та інновацій
- Наукові заходи
- Новини
- Забезпечення якості
- Процедури забезпечення якості
- Рада з якості
- Рада роботодавців
- Результати моніторингу якості освіти
- АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ АНКЕТУВАННЯ СТУДЕНТІВ ЩОДО ВИВЧЕННЯ СТАНУ ВИКОРИСТАННЯ ДЕРЖАВНОЇ МОВИ ТА ОЦІНКИ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ У НАЦІОНАЛЬНОМУ АВІАЦІЙНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
- Аналітичний звіт щодо організації дистанційного навчання в Національному авіаційному університеті під час пандемії COVID-19
- Якість реалізації освітньо-професійної програми «Цифрова економіка» очима студентів (Аналіз результатів анкетування здобувачів вищої освіти вересень 2020 н.р.)
- Оцінка якості організації дистанційного освітнього процесу НАУ станом на вересень 2020 року
- Результати опитування викладачів для оцінки дистанційного навчання в університеті станом на травень 2020 року
- Річний звіт про діяльність НАУ
- Рейтинги
- Академічна доброчестність
- Акредитація освітніх програм
- Відомості про самооцінювання освітніх програм ОС «Магістр», які акредитуються у 2019-2020 н.р.
- Відомості про самооцінювання освітніх програм ОС «Бакалавр», які акредитуються у 2019-2020 н.р.
- Акредитація освітніх програм 2019-2020 н.р.
- Акредитація освітніх програм 2020-2021 н.р.
- Новини акредитації освітніх програм 2020-2021 н.р.
- Проєкти (громадське обговорення)
- Матеріально-технічне забезпечення університету
- Забезпечення інклюзивної освіти
- Наші партнери
- Здобувачу вищої освіти
- Інформація для громадян України, які проживають на тимчасово окупованих територіях
- Алгоритм дій за сигналом цивільного захисту "Повітряна тривога"
- Пам'ятка першокурснику та корисні поради
- Розклад занять та екзаменів
- Розклад дзвінків
- Індивідуальна освітня траєкторія
- Студентське містечко
- Студентське життя
- Студентське самоврядування
- Первинна профспілкова організація студентів та аспірантів НАУ (ППОСА)
- Зразки документів про вищу освіту НАУ
- Вступ - 2024
-
0125Третя міжнародна конференція з кібергігієни та управління конфліктами в глобальних інформаційних мережах12:00
-
021XXIV Міжнародна науково-технічна конференція «Промислова гідравліка і пневматика»12:00
-
0215X Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми в системі освіти: заклад загальної середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти»12:00
-
0223ХІV Міжнародна науково-практична конференція «Правова парадигма відновлення України: проблеми та перспективи»
-
0223Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Дипломатія в міжнародних відносинах: ретроспекція і сучасність»
-
035V Міжнародна науково-практична конференція «Бізнес-аналітика: моделі, інструменти та технології»
-
0314IX Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні технології землеустрою, кадастру та управління земельними ресурсами»
-
0320Технологічні рішення, яких потребує гуманітарне розмінування: воркшоп та пітчинг проєктів13:00
-
0321ХІІ Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми вищої професійної освіти»
-
0321VII Всеукраїнська науково практична інтернет конференція «Вища школа: удосконалення якості підготовки фахівців»
-
0321Інтернет конференція «Актуальні виклики сьогодення в фокусі соціології та політичних наук»
-
0326І Всеукраїнська науково-практична конференція «Сталий розвиток інфраструктури авіаційного транспорту: проблеми утримання та відновлення»
-
0327XV Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти»13:00
-
0328Міжнародна науково-практична конференція «Архітектура та екологія. Аеропорти — екологічно орієнтована архітектура високих технологій»12:00
-
044Х Міжнародна науково-практична конференція «Теоретичні і прикладні напрямки розвитку туризму та рекреації в регіонах України»
-
0411Міжнародна науково-практична конференція «Національні економічні стратегії розвитку в глобальному середовищі»
-
0411ХV Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні підходи до креативного управління економічними процесами»
-
0417Міжнародна конференція «Дизайн у просторі новітніх технологій»
-
0418Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні міжнародні відносини: актуальні проблеми теорії і практики 2024»
-
0418ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми організації авіаційних, мультимодальних перевезень та використання авіації в галузях економіки»
-
0425Міжнародна науково-практична конференція «Комп’ютерні системи та мережні технології»
-
059ХIІІ міжнародна науково-технічна конференція «Безпека інформаційних технологій: ITSec»
-
0515V Міжнародна науково-практична конференція «Дистанційна освіта: інноваційні, нормативно-правові, педагогічні аспекти»
-
0515X всеукраїнська наукова конференція «Актуальні проблеми соціальних комунікацій»
-
0521ХVII Міжнародна науково-практична конференція «Інтегровані інтелектуальні робото-технічні комплекси (ІІРТК-2024)»
-
0522Всеукраїнська науково-практична конференція «Протидія терористичним актам в міському середовищі архітектурно-будівельними і дизайнерськими засобами»
-
0523Міжнародна науково-методична конференція «Захист населення, територій та об’єктів критичної інфраструктури – освіта, наука, практика»
-
0525І Міжнародна науково-технічна конференція «Актуальні проблеми будівельної галузі: нові виклики та перспективи»
-
065XIV Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми експлуатації та захисту інформаційно-комунікаційних систем»
-
066Всеукраїнська науково-практична конференція «Перспективи розвитку відновлюваної енергетики в Європейському Союзі та Україні»
-
067X Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні тенденції іншомовної професійної підготовки майбутніх фахівців немовних спеціальностей в полікультурному просторі»
-
0613XIX Міжнародна науково-методична конференція «Фізичне виховання в контексті сучасної освіти»
-
0925XI Всесвітній конгрес «Авіація в XXI столітті» – «Безпека в авіації та космічні технології»
-
0926VIII Міжнародна науково-практична конференція «Новітні досягнення біотехнології»
-
0926Круглий стіл «Стійка енергетика»
-
1017-а Міжнародна науково-технічна конференція ІЕЕЕ «Актуальні проблеми розробки безпілотних літальних апаратів»
-
1017ІV Міжнародна науково-практична конференція «Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освіти»
-
1023Міжнародна науково-технічна конференція «Інтелектуальні технології лінгвістичного аналізу»
-
1025ХХ Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні проблеми менеджменту»
-
1025Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми підготовки професійних кадрів з логістики в умовах глобального конкурентного середовища»
-
1030Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми організації перевезень та управління на повітряному транспорті»
-
111XV Всеукраїнська науково-технічна конференція «Сталий розвиток глобальної системи зв’язку, навігації, спостереження та організації повітряного руху CNS-ATM»
-
116XV Міжнародна науково-практична конференція «Мультимедійні технології в освіті та інших сферах діяльності»
-
116Міжнародна науково-практична конференція «Відновлення екосистем, які постраждали внаслідок воєнних дій: українські та європейські виклики»
-
1111V Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток економіки та бізнес-адміністрування: наукові течії та рішення»
-
1112ХІV Міжнародна науково-практична конференція «Архітектура та екологія»
-
1115XІІ Міжнародна науково-практична конференція «Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура»
-
1121Всеукраїнська конференція «Аеро-2024. Повітряне і космічне право»
-
1121Науково-практична конференція «Сучасні тенденції розвитку системного програмування»
-
1128ХV Міжнародна науково-практична конференція «Фінанси, облік та оподаткування: теорія і практика»
-
1128XI Всеукраїнська науково-практична конференція “Енергетична безпека та енергоефективність на транспорті”
-
1212XXIV Міжнародна наукова конференція «Астрономічна школа молодих вчених. Актуальні проблеми астрономії і дистанційного зондування»
2012 рік
Рішення
від 24 грудня 2012 року
Науково-дослідна робота та підготовка
наукових і науково-педагогічних кадрів
вищої кваліфікації
Національний авіаційний університет є дослідницьким університетом – вищим навчальним закладом, що має статус національного, значний науковий, науково-технічний та інноваційний потенціал і є визнаним лідером у галузі вищої освіти.
З метою оптимізації наукової роботи в університеті визначено чотири пріоритетних наукових напрями: сучасні авіаційно-космічні технології, аерокосмічні системи моніторингу та навігації рухомих об’єктів, інформаційні технології та комплексний захист інформації, охорона навколишнього середовища. Ці напрями об’єднують навчально-наукові, навчально-дослідні інститути і центри, що здійснюють наукові дослідження та підготовку наукових кадрів вищої кваліфікації. Відповідно до вимог Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України співробітниками науково-дослідної частини реалізується комплексна рейтингова система оцінки якості діяльності підрозділів університету.
Важливим аспектом наукової діяльності університету є науково-дослідна робота та госпдоговірна наукова діяльність. У 2012 році виконувалось 47 науково-дослідних робіт за рахунок базового фінансування, 21 з яких завершується у цьому році, а також виконувалось 82 госпдоговірних роботи, було укладено 10 міжнародних договорів та отримано 2 гранти на виконання робіт за відповідними програмами.
Характерною рисою дослідницького університету є проведення сучасних наукових досліджень та наявність інноваційних розробок. У 2012 році поставлено на баланс університету: 1) дослідний зразок тренажера літака Як-18Т вартістю 1190621 грн.; 2) Дослідний зразок БПЛА М6.
Університет проводить комплексні роботи щодо створення та підготовки до серійного виробництва сучасних безпілотних літальних апаратів.
Станом на 24 грудня 2012 року в університеті проходять підготовку 477 аспірантів та 40 докторантів, а також більше сотні здобувачів наукового ступеня кандидата наук. Набір до аспірантури та докторантури проводився виключно на конкурсній основі. Наявність 24-х періодичних видань для публікації результатів наукової діяльності, комп’ютерної мережі та 13-ти спеціалізованих вчених рад зумовлюють високий рівень якості підготовки науково-педагогічних кадрів.
Започаткована практика захисту дисертацій в провідних наукових центрах далекого зарубіжжя та стажування молодих вчених та студентів НАУ у провідних наукових осередках світу. Протягом 2012 року 35 студентів і аспірантів Національного авіаційного університету проходили стажування та практику у Польщі, Німеччині, Королівстві Бельгії, Йорданії, Південній Кореї та Російській Федерації, а також один докторант у Словаччині.
Наукову та навчальну роботу з молодими вченими проводить Інститут новітніх технологій та відділ організації науково-дослідної діяльності молодих учених та студентів.
Дослідницький університет проводить свою діяльність відповідно до вимог і стандартів європейського науково-освітнього простору, бере участь у виконанні міжнародних науково-дослідних програм і проектів, співпрацює з провідними закордонними університетами та іншими впливовими закордонними партнерами.
Виставкова діяльність НАУ віддзеркалює тематику наукового пошуку в університеті. Протягом 2012 року фахівці університету представили свої надбання на 5-й Міжнародній спеціалізованій виставці «Високі технології», Четвертій Національній виставці-презентації "Інноватика в сучасній освіті", Міжнародному науковому конгресі з розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та розбудови інформаційного суспільства в Україні та на AIRTEC International Aerospace Supply Fair.
Протягом року було проведено Міжнародний семінар EGNOS з аеронавігаційних технологій, за сприяння НКА України.
У 2012 році виконувалися міжнародні договори з партнерами далекого зарубіжжя за наступними тематиками досліджень:
Доопрацювання прикладного програмного забезпечення автоматизованої системи аеронавігаційного обслуговування (Білорусія);
Післягарантійне обслуговування (технічна підтримка) прикладного програмного забезпечення підсистем автоматизованої системи аеронавігаційного обслуговування (Білорусія);
Деформування та руйнування нових композиційних матеріалів та композиційних елементів при ударному навантаженні (Німеччина);
Мережа і координація досліджень авіаційного шуму (Німеччина);
Набір інструментів для екологічного та економічного моделювання в авіації для аналізу політики (Німеччина);
Модернізована модель турбовентиляційного двигуна (Франція);
Моніторинг забруднення атмосферного повітря внаслідок емісії авіаційних двигунів в межах аеропорту (Німеччина);
Коректування інвентаризації викидів парникових газів і розробка програми зменшення викидів для ТОО “Казазот” (Казахстан);
Взаємодія транспортно-логістичних систем в глобальному інформаційному просторі (Китай).
Продовжується виконання цілого ряду міжнародних наукових проектів.
Проекти університету подані до участі у європейській програмі наукових досліджень FP7. Університет проводить також комплексні роботи з сертифікації паливно-мастильних матеріалів.
В 2012 році проведено 104 загально-університетські конференції та семінари. На всі конференції і семінари було отримано в Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України посвідчення про реєстрацію.
Заслухавши та обговоривши доповідь проректора з наукової роботи Харченка В.П.,
ВЧЕНА РАДА УХВАЛИЛА:
1. З метою підвищення якості підготовки науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації через аспірантуру та докторантуру Національного авіаційного університету внести додаткові вимоги до вступників:
– наявність у вступника до аспірантури не менше 2 публікацій за напрямом його наукового дослідження;
– наявність у вступника до докторантури не менше 12 публікацій за темою його наукового дослідження, опублікованих після захисту кандидатської дисертації.
Відповідальні: проректор з наукової роботи,
завідувач відділу докторантури та аспірантури.
Термін виконання: з 14 січня 2013 року.
2. Покласти персональну відповідальність на наукових керівників та наукових консультантів за вчасний захист здобувачів наукових ступенів. Щорічно на засіданні науково-технічної ради оцінювати якість роботи наукових керівників і наукових консультантів та надавати пропозиції щодо позбавлення права керівництва і консультування здобувачів наукових ступенів осіб, які не забезпечують своєчасної і якісної їх підготовки.
Відповідальні: проректор з наукової роботи,
завідувач відділу докторантури та аспірантури.
Термін виконання: з 14 січня 2013 року.
3. Впровадити механізм використання коштів на матеріально-технічне забезпечення наукових досліджень та оплату праці наукових керівників і наукових консультантів здобувачів наукових ступенів за контрактною формою підготовки.
Відповідальні: проректор з наукової роботи,
начальник планово-фінансового відділу,
начальник відділу науково-методичної діяльності НДЧ,
начальник юридичного відділу.
Термін виконання: з 01 лютого 2013 року.
4. Забезпечити наукове керівництво підготовкою студентами та молодими вченими конкурсних робіт згідно з переліком Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.
Відповідальні: директори інститутів, завідувачі кафедрами.
Термін виконання: протягом навчального року.
5. Включити конкурсну вимогу до претендентів на посаду професора щодо обов’язкового керівництва здобувачами наукових ступенів.
Відповідальні: проректор з навчальної роботи.
Термін виконання: з 01 березня 2013 року.
6. Вказати директорам інститутів на необхідність їх безпосереднього наукового керівництва аспірантами та консультування докторантів.
7. Провести 21-23 травня 2013 року ХІ Міжнародну науково-технічну конференцію “АВІА-2013”.
Відповідальні: проректор з наукової роботи,
начальник відділу науково-технічної інформації,
директори інститутів, декани факультетів.
Термін виконання: травень 2013 року.
8. Розробити план проведення VI Всесвітнього конгресу “Авіація – ХХІ століття” та розпочати його реалізацію.
Відповідальні: проректор з наукової роботи,
проректор з міжнародних зв’язків,
начальник відділу науково-технічної інформації,
начальник відділу міжнародних зв’язків,
директори інститутів, декани факультетів.
Термін виконання: 15 січня 2013 року.
Голова вченої ради М. Кулик
Секретар вченої ради О. Варченко
В Ч Е Н А Р А Д А
НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Рішення
від 21 листопада 2012 року
Про роботу та перспективи розвитку
кафедри авіаційних радіоелектронних комплексів
Інституту аеронавігації
Кафедра авіаційних радіоелектронних комплексів (далі – АРЕК) заснована в 1966 році у складі радіотехнічного факультету Київського інституту інженерів цивільної авіації за назвою «Кафедра радіотехнічного устаткування аеропортів».
На кафедрі АРЕК працює 3 професори, 10 доцентів та 3 асистенти. На кафедрі навчаються 215 студентів, з яких 13 осіб навчаються на умовах контракту.
Кафедра здійснює навчальну, наукову, організаційну та виховну роботу з підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів бакалавра, спеціаліста, магістра денної і заочної форм навчання за напрямом 050901 «Радіотехніка».Важливою складовою діяльності кафедри є наукова робота. На сьогодні на кафедрі виконується одна держбюджетна (кафедральна) НДР № 75/22.01.03 (2010-2015) «Інформаційні технології в системах радіотехнічного забезпечення польотів» та фундаментальна НДР №716-ДБ11 (2011-2012) «Стійкі методи і алгоритми обробки сигналів в інформаційно-вимірювальних системах» (науковий керівник – завідувач кафедри, д.т.н., проф. Прокопенко І.Г.)
На кафедрі налічується 4 аспіранта очної форми навчання та 2 аспіранта заочної форми. Підготовка наукових кадрів здійснюється за 2 спеціальностями: «Радіотехнічні та телевізійні системи» та «Експлуатація авіаційного транспорту». Захист дисертацій планується у 2014-2015 навчальному році.
У 2010-2011 навчальному році на кафедрі відбувся захист дисертаційної роботи на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук штатного співробітника Заліського М.Ю. за спеціальністю 05.22.20 – «Експлуатація і ремонт засобів транспорту» на тему «Послідовне оцінювання показників надійності в системах експлуатації засобів аеронавігації» (науковий керівник – професор кафедри АРЕК, д.т.н., проф. Соломенцев Олександр Васильович). У 2012 на кафедрі двоє студентів відзначено персональними стипендіями.
Разом з тим у діяльності кафедри АРЕК має місце низка недоліків:
- практично відсутнє навчально-методичне забезпечення навчального процесу (навчально-методичні комплекси);
- низькі кількісні показники захистів наукових дисертацій;
- документообіг кафедри не відповідає вимогам нормативних документів МОНМСУ та НАУ;
- не виявлено прямих зв'язків з потенційними замовниками фахівців, підприємствами, науковими організаціями та установами;
пасивність значної частини професорсько-викладацького складу в науковій роботі особисто та зі студентами;
- відсутня звітність щодо виховної роботи, яка проводиться співробітниками кафедри зі студентами;
- невелика кількість наукових публікацій штатних науково-педагогічних працівників у фахових виданнях.
ВЧЕНА РАДА УХВАЛИЛА:
1. Звіт завідувача кафедри авіаційних радіоелектронних комплексів Прокопенка І.Г. взяти до відома.
2. Визнати діяльність кафедри авіаційних радіоелектронних комплексів за основними процесами (за СМЯ) незадовільною.
3. Заслухати на засіданні вченої ради Інституту аеронавігації питання про результати звіту завідувача кафедри авіаційних радіоелектронних комплексів професора Прокопенка І.Г. на вченій раді університету, вирішити питання щодо кадрового укріплення керівництва кафедри.
Відповідальний: директор ІАН.
Термін виконання: до 05 грудня 2012 року.
4. Скоригувати річні плани роботи Інституту аеронавігації та кафедри авіаційних радіоелектронних комплексів з урахуванням підсумків обговорення діяльності кафедри на вченій раді університету.
Відповідальні: директор ІАН, завідувач кафедри АРЕК.
Термін виконання: 28 грудня 2012 року.
5. Вжити заходів щодо усунення недоліків у роботі кафедри, виявлених комісією вченої ради університету, зокрема:
- розробити в повному обсязі навчально-методичне забезпечення навчальних дисциплін, що викладаються на кафедрі;
- покращити склад науково-педагогічних кадрів кафедри АРЕК шляхом залучення до викладацької роботи провідних фахівців галузі «Радіотехніка», а також провідних науковців НАН України і наукової молоді;
- привести у відповідність до ліцензійних вимог матеріально-технічне забезпечення навчального процесу кафедри;
- підвищити рівень виховного процесу кафедри;
- привести до вимог МОНМСУ та НАУ рівень діловодства кафедри.
Відповідальні: директор ІАН, завідувач кафедри.
Термін виконання: 01 червня 2013 року.
6. Розробити перспективний план розвитку кафедри АРЕК.
Відповідальні: директор ІАН, завідувач кафедри АРЕК.
Термін виконання: 28 грудня 2012 року.
Голова вченої ради М. Кулик
Секретар вченої ради О. Варченко
В Ч Е Н А Р А Д А
НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Рішення
від 19 вересня 2012 року
Підсумки прийому вступників
на навчання у 2012 році
У 2012 році зарахування вступників на навчання до університету на 1 курс здійснювалось за рейтингом сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти з урахуванням середнього бала документу про повну загальну середню освіту та результатів навчання в системі доуніверситетської підготовки.
З метою залучення абітурієнтів на навчання до університету протягом 2011-2012 років велася потужна рекламно-агітаційна і профорієнтаційна робота на телебаченні, радіо, в загальноосвітніх школах, ліцеях, гімназіях. Постійно працював консультаційний центр приймальної комісії, були підготовлені і виготовлені нові рекламно-інформаційні стенди, випущені різноманітні довідкові матеріали.
У результаті проведеної роботи на місця державного замовлення на навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем "Бакалавр" на 1 курс було подано 33098 заяв (у 2011 році – 23076, у 2010 році – 30005).
Відповідно до Обсягів державного замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою у 2012 році на місця держзамовлення за освітньо-кваліфікаційним "Бакалавр" на 1 курс зараховано 2039 (1917 + 7 ФРІС + 115 ЖВІ) осіб (у минулому році 1730 осіб). Найвищий конкурс на місця державного замовлення зафіксовано в ЮІ – 72,5 особи на місце. Конкурс по інших інститутах університету такий: ГМІ – 41,6; ІМВ – 38,6; ІЕМ – 37,4; ФКН – 24,2; ФКС – 21,5; ІІДС – 13,9; ІЕБ – 11,6; ІАСУ- 8,9; ІАН – 8,8; АКІ – 8,2; ІАП – 6,8. З усього числа зарахованих абітурієнтів 74% становлять іногородні.
На 5 курс на місця державного замовлення за ОКР "Спеціаліст" зараховано 888 осіб, за ОКР "Магістр" – 830 осіб.
Випускові кафедри та приймальна комісія певну увагу приділяли залученню до навчання в університеті студентів за кошти юридичних та фізичних осіб. На 1 курс зараховано 1002 абітурієнти-контрактники: в ІМВ – 232; ГМІ – 214; ІЕМ – 165; ЮІ – 93; ІАП – 83; ІЕБ – 54; ФКН – 49; ІАСУ – 38; ІІДС – 30; ІАН – 20; ФКС – 15; АКІ – 9.
ВЧЕНА РАДА УХВАЛИЛА:
1. Обговорити з критичних позицій в усіх навчальних структурних підрозділах університету підсумки вступної кампанії 2012 року та розробити план заходів щодо забезпечення набору студентів на навчання у 2013 році.
Відповідальні: проректор з навчальної роботи, керівники навчальних
структурних підрозділів, відповідальний секретар приймальної
комісії.
Термін: грудень 2012 року.
2. Активізувати профорієнтаційну роботу серед потенційних вступників безпосередньо в школах, ліцеях, гімназіях, коледжах в усіх регіонах України.
Відповідальні: директори інститутів, декани факультетів, директор ІДП.
Термін: протягом 2012-2013 навчального року.
3. Опрацювати питання щодо відкриття англомовного навчання студентів в Інституті міжнародних відносин.
Відповідальні: директор ІМВ, директор ІНТ.
Термін: грудень 2012 року.
4. Установити персональну відповідальність керівників навчальних структурних підрозділів за наслідки вступної кампанії за денною та заочною формами навчання.
Відповідальні: директори інститутів, декани факультетів, завідувачі кафедр.
Термін: постійно.
Голова вченої ради М. Кулик
Секретар вченої ради О. Варченко
В Ч Е Н А Р А Д А
НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Рішення
від 23 травня 2012 року
Готовність університету
до вступної кампанії 2012 року
У 2012 році вступ до вищих навчальних закладів України, як і у попередні роки, буде здійснюватися за сертифікатами зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО).
Для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні у 2012 році зареєструвалося 328910 абітурієнтів. Тобто в порівнянні з минулим роком кількість зареєстрованих збільшилася на 71588 осіб (на 28%).
Вибір чотирьох предметів для ЗНО обрали 216807 абітурієнтів (65,9% від їх загальної кількості), трьох предметів – 89766 абітурієнтів (27,3%).
Тестування з української мови і літератури виявили бажання пройти 324139 осіб (98,5% від загальної кількості зареєстрованих), з історії України – 211615 осіб (64,3%), з математики – 203374 особи (61,8%).
При цьому не всі ті, хто записався, беруть участь у ЗНО. Зокрема, фактичну участь у тестуванні з хімії взяло всього 42627 осіб, з географії – 87435 осіб.
На відміну від минулих років умовами прийому до вищих навчальних закладів України у 2012 році встановлена нова мінімальна кількість балів за профільними загальноосвітніми предметами, яка становить 140 балів (торік – 124 бали). Нижня межа кількості балів з непрофільних загальноосвітніх предметів становить 124 бали.
Відповідно до рішення Вченої ради університету від 21 вересня 2011 року, було визначено цілі та завдання щодо вдосконалення роботи по залученню абітурієнтів та покращення роботи приймальної комісії університету.
З метою залучення абітурієнтів на навчання до університету упродовж 2011-2012 року велася потужна рекламно-агітаційна і профорієнтаційна робота на телебаченні, радіо, в загальноосвітніх школах, ліцеях, гімназіях. Вагомий внесок щодо організації та проведенні агітаційної роботи зробив Інститут доуніверситетської підготовки (далі – ІДП) на чолі з Мурановою Н.П. Було проведено чисельні збори з потенційними вступниками та їх батьками у багатьох навчальних закладах м. Києва та Київської області. Укладено серію угод та договорів про співробітництво із загальноосвітніми школами, коледжами (наприклад Юридичним інститутом за звітний термін – 5 угод та 5 договорів).
Відповідно до вимог Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, розроблено Правила прийому до Національного авіаційного університету та Положення про приймальну комісію. На підставі цих документів видано наказ ректора, яким затверджено основний склад приймальної комісії – секретаріат, голів предметних комісій та членів приймальної комісії. Подано пропозиції щодо обсягу прийому та випуску за державним замовленням у 2012 році.
У 2010 році загальне державне замовлення університету становило 1943 особи, у 2011 році – 1730 осіб. Загальне державне замовлення університету на 2012 рік, відповідно до пропозицій університету, становить 1883 місця.
У січні 2012 року було подано заявки на необхідне матеріальне забезпечення приймальної комісії та розпочалась активна фаза підготовки з організації набору на перший курс. Видано накази ректора про формування відбіркових комісій, предметних комісій, медичної комісії та про залучення до роботи в ПК працівників
юридичного відділу та відділу соціального захисту, а також вчителів загальноосвітніх навчальних закладів Солом’янського району міста Києва – до роботи в апеляційній комісії.
На сьогодні кадровий склад приймальної комісії укомплектований практично повністю. Відповідно до наказуМОНмолодьспорту від 12 жовтня 2011 року № 1179 "Про затвердження Умов прийому до вищих навчальних закладів України у 2012 році" прийом документів у цьому році має відбуватися на основі Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі – ЕДБО). Це означає, що подача документів буде в режимі оn-line. У зв’язку з цим виникає необхідність додаткового залучення до складу відбіркових комісій інститутів операторів комп’ютерного набору.
Відповідно до чинного законодавства, університет повинен забезпечити захищений та безперебійний доступ до ЕДБО МОН МСУ для безперебійного функціонування автоматизованого апаратно-програмного комплексу приймальної комісії. У цьому напрямку ведеться активна робота з НДІ інтегрованих телекомунікаційних технологій (далі – НДІ ІТТ).
Головами предметних комісій завершено розробку екзаменаційних матеріалів та програм вступних випробувань, творчих конкурсів.
Аналіз наявної у приймальній комісії інформації щодо готовності навчальних структурних підрозділів до вступної кампанії-2012 показав, що в інститутах (на факультетах):
- поінформованість серед потенційних вступників та їх батьків щодо проведення днів відкритих дверей була недостатньою (або через відсутність інформації на сайтах інститутів (факультетів), або через недостатню інформацію у вигляді наочної реклами);
- практично відсутні кількісно-якісні аналізи результатів проведених зустрічей, виступів, днів відкритих дверей, запитань на них з боку батьків та абітурієнтів тощо;
- відчувається відсутність достатньої кількості провідних викладачів, спроможних надати повноцінну інформацію та вести роботу з абітурієнтами під час профорієнтаційної та вступної кампанії.
ВЧЕНА РАДА УХВАЛИЛА:
1. Активізувати профорієнтаційну роботу з абітурієнтами в період проходження ЗНО та безпосередньо під час проведення вступної кампанії 2012 року. Обговорити з критичних позицій та розв'язати можливі проблемні питання в усіх навчальних структурних підрозділах університету щодо вступної кампанії 2012 року.
Відповідальні: директори інститутів (декани факультетів), директор ІДП.
Термін: травень-серпень 2012 року.
2. Забезпечити захищений та безперебійний доступ до ЕДБО МОНмолодьспорту для безперебійного функціонування автоматизованого апаратно-програмного комплексу приймальної комісії.
Відповідальні: директор НДІ ІТТ Клобуков В.В.
Термін: травень-серпень 2012 року.
3. Покласти персональну відповідальність за забезпечення кількісних та якісних показників набору студентів на перший курс у 2012 році на директорів інститутів (деканів факультетів).
Відповідальні: директори інститутів (декани факультетів).
Термін: травень-серпень 2012 року.
В Ч Е Н А Р А Д А
НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Рішення
від 18 квітня 2012 року
Студентське містечко університету:
діяльність та перспективи
Діяльність студентського містечка сконцентрована на поселенні та наданні послуг побутового обслуговування студентам, аспірантам та, як виняток співробітникам університету. При тому, що в університеті 12 гуртожитків існує брак місць – біля 30%, відтак перенаселення складає 2100 місць.
Дирекцією студмістечка разом з ректоратом проводиться робота з реорганізації та вдосконалення структури містечка і переліку послуг.
Для забезпечення процесу поселення всіх категорій проживаючих в університеті створена і постійно діє рада з поселення під головуванням проректора з навчально-виховної роботи. З метою контролю виконання Правил проживання та прямого впливу на студенів працює комісія з профілактики правопорушень.
У зв’язку з недостатністю фінансування в роботі студентського містечка існують проблеми, які стосуються поточних та капітальних ремонтів у гуртожитках.
Заслухавши та обговоривши доповідь директора студентського містечка Станка П. О., з метою ефективного використання місць у гуртожитках студмістечка, поліпшення матеріального стану гуртожитків, підвищення якості послуг
ВЧЕНА РАДА УХВАЛИЛА:
1. Розробити та представити на затвердження поетапний план капітальних та поточних ремонтів в гуртожитках студентського містечка.
Відповідальні: проректор з адміністративно-господарської роботи,
директор студмістечка.
Термін виконання: червень 2012 року.
2. Розробити та затвердити прейскурант цін на проживання всіх категорій відповідно до економічно обґрунтованого.
Відповідальні: начальник фінансово-економічного відділу,
директор студмістечка.
Термін виконання: травень 2012 року.
3. Опрацювати питання доцільності встановлення та впровадження комп’ютеризованої системи контролю входу – виходу з гуртожитків.
Відповідальні: проректор з навчально-виховної роботи,
директор студмістечка.
Термін виконання: червень 2012 року.
4. Посилити контроль за чергуванням кураторів академічних груп та виконання планових виховних заходів дирекціями інститутів та деканатами факультетів.
Відповідальні: проректор з навчально-виховної роботи,
директор студмістечка.
Термін виконання: постійно.
5. Раді з поселення університету розробити критерії для тимчасового поселення співробітників з врахуванням вимог чинного законодавства.
Відповідальні: проректор з навчально-виховної роботи,
директор студмістечка.
Термін виконання: червень 2012 року.
В Ч Е Н А Р А Д А
НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Рішення
від 21 березня 2012 року
Про діяльність та перспективи розвитку
кафедр факультету комп’ютерних систем
Факультет комп’ютерних систем (далі – ФКС) створений наказом ректора університету від 21 березня 2003 року №44/од.
До складу факультету входять чотири кафедри: комп’ютерних систем та мереж (далі – КСМ), комп’ютеризованих систем управління (далі – КСУ) з філією в Інституті проблем математичних машин і систем НАН України, комп’ютерних мультимедійних технологій (далі – КММТ), вищої та обчислювальної математики (далі – ВОМ), а також навчально-науковий інформаційний центр та науково-дослідна група.
Факультет здійснює підготовку бакалаврів за напрямами 6.050102 «Комп’ютерна інженерія» та 6.051501 «Видавничо-поліграфічна справа», а також магістрів і спеціалістів за спеціальностями: 7/8.05010201 «Комп’ютерні системи та мережі» (випускова кафедра КСМ); 7/8.05010202 «Системне програмування» (випускова кафедра КСУ); 7/8.05150102 «Технологія електронних мультимедійних видань» (випускова кафедра КММТ).
На факультеті працюють 14 докторів наук, професорів, 47 кандидатів наук, доцентів та 36 викладачів без наукових ступенів та вчених звань.
За денною формою навчання на факультеті навчаються 614 студентів, з них 152 (24,76% ) – на контрактній основі. В Інституті заочного та дистанційного навчання за напрямом «Комп’ютерна інженерія» навчаються 480 студентів, з них 380 (79,17% ) – на контрактній основі. Другу вищу освіту за спеціальністю «Системне програмування» в Інституті післядипломного навчання отримують 13 осіб.
Протягом 2007–2011 років викладачами факультету підготовлено до друку 3 підручника, 36 навчальних посібників, 45 методичних вказівок.
Виконано НДР за 10 госпдоговірними темами з загальним обсягом фінансування 952,943 тис. грн. та 846,282 тис. EUR; 2 темами за замовленням МОНМСУ у рамках Державної програми «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці» з загальним обсягом фінансування 320 тис. грн.; 4 держбюджетними темами з загальним обсягом фінансування 2645,511 тис. грн.
Отримано 48 патентів на винаходи та 57 свідоцтв про реєстрацію комп’ютерних програм у Державному департаменті інтелектуальної власності.
Наукові видання кафедр факультету включають 5 монографій, 410 статей у фахових виданнях, 32 статті у міжнародних виданнях, 578 тез доповідей.
Діє спеціалізована вчена рада Д26.062.07 із захисту докторських та кандидатських дисертацій. Щорічно проводяться дві Міжнародні науково-технічні конференції, діють 2 науково-практичні семінари. Видається збірник наукових праць, який входить до переліку фахових видань України.
За останні 5 років співробітники факультету захистили 2 докторські та 22 кандидатські дисертації. На даний час на факультеті навчаються 2 докторанти та 19 аспірантів. У поточному році планується прийняти до аспірантури 6 осіб, до докторантури – 2 особи.
У наукових дослідженнях беруть участь 99 студентів, що складає 16,12% від їх загальної чисельності. Функціонують 13 студентських науково-технічних гуртків, діє студентський навчальний центр мультимедійних технологій. Результати наукової діяльності студентів факультету опубліковані у 79 статтях у фахових виданнях та 489 тезах доповідей.
Проте діяльність кафедр факультету має певні недоліки:
– значний відсоток професорів та доцентів мають пенсійний вік;
– деякі дисертації кандидата та доктора наук захищені з порушенням установлених термінів;
– мала частка госпдоговірних наукових робіт за прямими зв’язками з вітчизняними підприємствами;
– лабораторна база кафедр потребує вдосконалення і модернізації;
– мала кількість студентів, що навчаються в Інституті новітніх технологій;
– низька активність частини кураторів академічних груп.
Заслухавши та обговоривши доповідь в.о. декана ФКС Литвиненка О.Є.,
ВЧЕНА РАДА УХВАЛИЛА:
1. Скоригувати перспективний план розвитку ФКС з урахуванням підсумків обговорення його діяльності на вченій раді університету.
Відповідальний: керівник ФКС.
Термін виконання: 30 червня 2012 року.
2. Вдосконалити зміст та якість підготовки фахівців усіх освітньо-кваліфікаційних рівнів, привести у відповідність до міжнародних стандартів, передбачивши при цьому поліпшення матеріально-технічного забезпечення навчального процесу.
Відповідальні: завідувачі випускових кафедр ФКС.
Термін виконання: 31 серпня 2012 року.
3. Покращити якісний склад науково-педагогічних кадрів ФКС шляхом залучення до викладацької роботи провідних фахівців всесвітньовідомих компаній в області ІТ-технологій, а також провідних науковців НАН України.
Відповідальний: керівник ФКС.
Термін виконання: 31 серпня 2012 року.
4. Реалізувати концепцію побудови системи моніторингу та прогнозування замовлень на виконання комплексних науково-дослідних робіт, особливо з провідними міжнародними компаніями (Microsoft, Cisco, тощо).
Відповідальний: керівник ФКС.
Термін виконання: 30 листопада 2012 року.
В Ч Е Н А Р А Д А
НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Рішення
від 22 лютого 2012 року
Професійно-орієнтаційна робота
університету: стан та перспективи
Професійна орієнтація – це система заходів, спрямованих на забезпечення активного, свідомого професійного самовизначення та становлення особистості з урахуванням її можливостей та індивідуальних особливостей і кон’юнктури ринку праці для повноцінної самореалізації в професійній діяльності.
Актуальність професійно-орієнтаційної роботи окреслена Постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2008 року №842 "Про затвердження Концепції державної системи професійної орієнтації населення".
Професійна орієнтація абітурієнтів за змістовими напрямами має такі складові: професійна інформація; професійна консультація; професійна діагностика; професійний відбір; професійна адаптація.
За звітний період, за ініціативи Інституту доуніверситетської підготовки, в університеті було організовано та проведено низку профорієнтаційних заходів із залученням навчальних інститутів та факультетів:
"Ярмарки професій" на базі районних (міських) центрів зайнятості – 35;
Міжнародні та вітчизняні освітянські виставки – 11;
Дні відкритих дверей університету в м. Києві та регіонах України – 12;
Презентація діяльності університету у ЗНЗ м. Києва – 184;
Презентація діяльності університету в закладах профтехосвіти, коледжах, технікумах м. Києва – 68;
Участь представників університету у святі Першого та Останнього дзвоників у ЗНЗ м. Києва – 82;
Екскурсії школярів до університету – 18;
Круглі столи з працівниками центрів зайнятості та відділів освіти – 5;
Рекламне інформування відділів освіти та ЗНЗ м. Києва – 12;
Участь учнів ЗНЗ Солом’янського та Святошинського районів м. Києва у різноманітних заходах, що проводилися у ЦКМ НАУ – 9;
Профорієнтаційні відрядження в регіони України – 181;
Зустрічі з батьками випускників – 11;
Зустріч ректора та першого проректора університету з керівниками ЗНЗ та представниками шкільного учнівського самоврядування, з якими підписано угоди про співробітництво;
Укладання (або підтвердження діючих) угод про співробітництво – 181;
Вручення подяк ректора педагогічним колективам ЗНЗ за якісну підготовку випускників, які успішно вступили на І курс у 2011 році – 151.
Під час проведення вищезазначених заходів використовувалися як традиційні, так і сучасні технології шляхом розміщення рекламної інформації в газетах, журналах, виготовлення рекламно-інформаційних буклетів, стендів, розміщення інформації на Інтернет-сайтах, у газеті "Авіатор", проведення online-конференцій, створення відеороликів тощо.
Активно здійснювалася профорієнтаційна робота нового формату, а саме – з використанням створених мобільних центрів профорієнтації, що дозволило учнівській молоді отримати інформацію про освітні послуги, що надаються університетом, підвищити їх інтерес до процесу вибору професії, сформулювати зацікавленість у вивченні різних аспектів майбутньої професійної діяльності. Школярі мали можливість дізнатися про світ професій, їх актуальність та затребуваність на ринку праці.
Як наслідок проведеної роботи, на навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем "Бакалавр" за державним замовленням на 1 курс у 2011 році було подано 23076 заяв (у 2010 році – 30005, у 2009 році – 20344), що свідчить про її ефективність.
Проте в університеті ще не набули належного розвитку такі важливі складові профорієнтаційної роботи як професійна діагностика, професійний відбір та професійна адаптація. Робота з обдарованою молоддю також має стати однією із перспективних форм профорієнтаційної роботи.
Профорієнтаційна робота серед потенційних абітурієнтів університету набуває особливого значення з погляду на результати соціологічного виміру "Оцінка потенціалу випускників середньої школи як ресурсу модернізаційних процесів", оприлюдненого 06 січня 2012 року Інститутом соціології НАН України.
Згідно з цими результатами, більшість випускників шкіл вже зорієнтована на конкретний професійний вибір та отримання вищої освіти (майже 90%). Не визначилися ще 6,8% одинадцятикласників. Причому, лише 7% з них орієнтуються на навчання за інженерно-технічними спеціальностями.
Цей факт не може не викликати глибокого занепокоєння. Адже із 50 напрямів підготовки фахівців в університеті 29 (58%) – інженерно-технічні. А на 42 напрями, що становить 84% від загальної кількості напрямів, вступникам необхідно надати сертифікати з математики та фізики.
Заслухавши та обговоривши доповідь директора Інституту доуніверситетської підготовки Муранової Н.П.,
ВЧЕНА РАДА УХВАЛИЛА:
1. Проаналізувати в усіх навчальних структурних підрозділах університету стан та перспективи профорієнтаційної роботи з потенційними абітурієнтами.
Відповідальні: директори інститутів, декани факультетів, завідувачі кафедр,
відповідальний секретар приймальної комісії.
Термін виконання: до 01 березня 2012 року.
2. Розробити та затвердити програму заходів навчальних структурних підрозділів щодо профорієнтаційної роботи на 2012 рік із запровадженням нових форм.
Відповідальні: директори інститутів, декани факультетів, завідувачі кафедр.
Термін виконання: до 01 березня 2012 року.
3. Оновити зміст навчальних та робочих програм дисциплін циклу математичної, природничо-наукової підготовки з метою підвищення якості підготовки бакалаврів, врахувавши зміни в навчальних програмах відповідних предметів повної загальної середньої освіти.
Відповідальні: директори інститутів, декани факультетів, завідувачі кафедр.
Термін виконання: до 31 серпня 2012 року.
4. Включити до програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників університету "Менеджмент освітянської діяльності" розділ "Профорієнтаційна робота".
Відповідальний: директор ІПН Михальченко О.А.
Термін виконання: до 31 серпня 2012 року.
5. Опрацювати питання щодо доцільності створення Центру професійної орієнтації.
Відповідальний: проректор з навчальної роботи Полухін А.В.
Термін виконання: до 01 квітня 2012 року.
В Ч Е Н А Р А Д А
НАЦІОНАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Рішення
від 18 січня 2012 року
Підсумки діяльності факультету по роботі
з іноземними студентами з набору на навчання
у 2011 році та завдання на 2012 рік
Однією з визначальних тенденцій функціонування світового ринку освітніх послуг є перманентне зростання кількості іноземних громадян, що навчаються за кордоном. У 2010 році ця цифра дорівнювала 3,7 млн. студентів. Показово, що порівняно з 2000 роком, приріст склав 77%.
Найбільшу кількість іноземних студентів приймають США (18% від загальної кількості), Великобританія (10%), Австралія, Німеччина, Франція (по 7%), Канада (5%), Японія та Росія (по 4%) та Іспанія (2%).
За кордоном навчаються найбільше студентів з Китаю (17%), Індії (6%), Південної Кореї (4%), Німеччини (3%), Франції та Росії (по 2%).
За даними Держкомстату України у 2011 році в системі вітчизняної вищої освіти навчалося 2,5 млн. студентів, з яких 48 тисяч є іноземними громадянами, що складає 2% від загального контингенту студентів у вищих навчальних закладах країни. У порівнянні з 2010 роком кількість іноземних студентів збільшилась у 2011 році на 2,6 тисячі.
Найбільше в Україні студентів з Китаю – близько 6 тисяч, далі йдуть: Туркменістан – 5,5 тисяч, Росія – 4 тисячі та Індія – 3 тисячі студентів.
Загальна кількість іноземців, які навчаються в Національному авіаційному університеті, на сьогодні складає 1286 студентів із 49 країн світу. Серед них 618 іноземців є студентами профільних факультетів денної форми навчання, 60 слухачів навчаються на підготовчому відділенні, 595 іноземців проходять підготовку в Інституті заочного і дистанційного навчання, 6 студентів навчається в Інституті післядипломного навчання і 7 – в аспірантурі університету.
Основними замовниками освітніх послуг у Національному авіаційному університеті є громадяни країн СНД (57%) та Азії (26%). Найбільше студентів-іноземців – з Узбекистану (408 особи), Китаю (169 осіб), Туркменістану (140 осіб), Азербайджану (127 осіб), Ірану (107 осіб) та Туреччини (94 осіб). Серед студентів денної форми навчання найбільше – з Китаю (169 осіб), Ірану (106 осіб), Туреччини (94 особи), Туркменістану (69 осіб) та Нігерії ( 44 особи).
Підготовка фахівців в університеті з числа іноземних громадян здійснюється у 8 профільних інститутах та на 2 факультетах за 31 напрямом та 23 спеціальностями. Найбільш популярними серед іноземців є факультет літальних апаратів (231 особа), факультет економіки та підприємництва (132 особи) та факультет менеджменту та логістики (62 особи). Найбільшим попитом серед іноземців користуються такі напрями, як "Обслуговування повітряних суден" (207), "Міжнародна економіка" (80) та "Транспортні технології" (63).
У 2011 році на навчання до університету на перший та старші курси зараховано 454 студента-іноземця. Із них: 232 особи – на денну форму навчання, 162 – на дистанційну, 60 – на підготовче відділення.
На перший курс денної форми навчання зараховано 123 іноземних громадянина з 24 країн світу. У 2011 році значно більше, порівняно з минулими роками, прибуло громадян Туркменістану (24 особи) та Азербайджану (19 осіб). Також у п’ятірці за кількістю знаходяться громадяни Ірану (15), Туреччини (11) та Нігерії (10).
З кожним роком серед іноземців зростає популярність англомовного навчання. Англійською мовою у нас навчаються зараз 74 іноземних студенти.
Проте діяльність з набору на навчання та організації навчального процесу студентів з числа іноземних громадян характеризується низкою недоліків:
- відсутня короткострокова, середньострокова та довгострокова стратегія діяльності навчальних структурних підрозділів університету щодо забезпечення набору на навчання та організації навчального процесу студентів з числа іноземних громадян;
- не приділяється належна увага індивідуальній консультативній роботі викладачів зі студентами-іноземцями;
- малоефективною є взаємодія факультету по роботі з іноземними студентами з профільними інститутами та факультетами щодо забезпечення набору на навчання іноземних громадян.
Заслухавши та обговоривши доповідь проректора з міжнародних зв'язків Зарубінської І.Б. "Підсумки діяльності факультету по роботі з іноземними студентами з набору на навчання у 2011 році та завдання на 2012 рік",
ВЧЕНА РАДА УХВАЛИЛА:
1. Розробити та затвердити в установленому порядку короткострокову, середньострокову та довгострокову стратегію діяльності навчальних структурних підрозділів університету щодо забезпечення набору на навчання іноземних громадян та організації навчального процесу зі студентами-іноземцями.
Відповідальний: проректор з міжнародних зв'язків.
Термін виконання: 01 березня 2012 року.
2. Обговорити на вчених радах навчальних структурних підрозділів університету стан організації навчального процесу зі студентами-іноземцями, зокрема, в частині індивідуальної консультативної та самостійної роботи й діяльності кураторів академічних груп з іноземними студентами.
Відповідальні: керівники навчальних структурних підрозділів.
Термін виконання: 29 лютого 2012 року.
3. Розробити плани-графіки заходів навчальних структурних підрозділів університету щодо забезпечення набору на навчання іноземних громадян у 2012 році, обговорити їх на Вченій раді факультету по роботі з іноземними студентами та затвердити в установленому порядку.
Відповідальні: декан факультету по роботі з іноземними студентами,
керівники навчальних структурних підрозділів.
Термін виконання: 01 березня 2012 року.
Оновлено: 12.03.2015, 13:50
- 2017 рік
- +
- 2016 рік
- +
-
- Засідання Вченої ради університету 21 грудня 2016 р.
- +
- Засідання Вченої ради університету 30 листопада 2016 р.
- +
- Засідання Вченої ради університету від 22 червня 2016 р.
- +
- Засідання Вченої ради університету від 25 травня 2016 р.
- +
- Засідання Вченої ради університету 20 квітня 2016 р.
- +
- Засідання Вченої ради університету 23 березня 2016 р.
- +
- Засідання Вченої ради університету 10 лютого 2016 р.
- +
- 2015 рік
- +
- 2014 рік
- +
- 2013 рік
- +
- 2012 рік
- +
- 2011 рік
- +
© Національний авіаційний університет
м.Київ, просп. Гузара Любомира 1
post@nau.edu.ua | (044)406-79-01